Esti un content writer familiarizat deja cu tehnicile de scriere sau inca te afli in perioada de ”explorare” a domeniului?

De cate ori nu te-ai intrebat daca sa publici sau nu articolul pe care tocmai l-ai finalizat? Daca cititorii sunt intr-adevar interesati de randurile create anume pentru ei? Daca scrii articole suficient de bune incat sa-ti favorizeze business-ul?

”The content is king”… Pentru niciun content writer, nu mai este un secret ca succesul unui site sau blog depinde in mare masura de calitatea continutului. Cu expresia s-au familiarizat si ”aspirantii” scriitori, care inca-si testeaza capacitatile si posibilitatile de a crea texte de valoare.

Dar pentru a avea siguranta ca tot ce postezi reuseste sa capteze atentia publicului, trebuie sa respecti cateva reguli cu privire, pe de o parte, la valoarea continutului, iar pe de alta, la optimizare:

Scrie ca un Content Writer profesionist! Analizeaza valoarea fiecarei postari!

Nu toate articolele scrise merita citite de utilizatori. Insa pentru ca efortul sa nu-ti fie zadarnic, incearca sa raspunzi (daca se poate, afirmativ) in cel mai impartial mod, la urmatoarele intrebari:

1. Textele tale sunt cu adevarat unice?

Pentru ca tot ce publici sa atraga interesul navigatorilor online, nu te limita sa scrii despre argumente pe care altii le-au ”disecat” deja cu mult inaintea ta. Nu are sens sa parafrazezi cuvintele altora, nici daca la vremea lor, au avut un impact semnificativ.

Repetand ceva scris de alti content writer-i, insa prezentat cu propriile tale cuvinte, publicul te va citi doar pana ce va descoperi ca nu afla nimic nou. Ideea este sa dai nastere unor postari cu totul unice, imposibil de confundat cu ce scriu alti autori.

Fara sa uiti de propriul tau stil, te poti inspira din site-urile ”din afara”, cu autoritate pe nisa respectiva. Construieste un continut care se distinge de textele scrise de ”concurenta”. Odata personalizate, pana si cele mai banale articole, ce trateaza argumente mai putin ”gustate”, pot rezona cu publicul.

2. Cititorii au ce invata din postarea ta?

Daca vrei sa ai siguranta ca nu dai gres din ipostaza de content writer, incearca sa scrii articole informative. Poti publica opinia cuiva (cel mai bine functioneaza cu persoanele / personajele celebre) sau poti medita asupra problemelor esentiale ale umanitatii.

Oricare dintre ideile precedente dau roade, uneori mult peste asteptari. Insa detaliul ce face diferenta dintre tine si alti writer-i online, consta tocmai in originalitatea continutului. De exemplu, abordeaza subiecte de actualitate sau adauga la cele vechi, cateva noutati.

Ofera-i user-ului posibilitatea sa descopere lucruri in masura sa-i capteze atentia, fara sa depasesti limitele. Fa in asa fel incat sa-si doreasca sa mai citeasca articole scrise de tine. Propune-i ceva de realizat sau din care are ce invata, astfel incat sa exclame ”Wow, asta chiar n-o stiam!”.

3. Publicul tau cauta lucrurile despre care scrii?

Atunci cand pe ordinea de zi, iti programezi sa scrii un articol, una dintre chestiunile fundamentale se refera la interesul publicului potential fata de texte. Si cum altfel poti verifica, daca nu analizand o lista cu cuvinte cheie?

Ca sa ai un cont de gmail si sa folosesti Google AdWords, nu este nevoie sa fii content writer profesionist. Aplicatia principalului motor de cautare iti permite sa identifici in mod gratuit, cele mai relevante cuvinte cheie pentru nisa abordata.

In timpul research-ului, nu ai de facut decat sa selectezi o lista cu expresiile cu un volum suficient de mare de cautari (poate cateva mii, dar depinde de domeniu). Pe cat se poate, incearca sa te focalizezi pe cele cu o competitie medium / low, evitandu-le in schimb pe cele high.

Scrie ca un Content Writer profesionist! Optimizeaza articolele pentru motoarele de cautare!

Pozitionarea favorabila in SERP este conditionata de continutul paginilor web. Indiferent de nisa, tine cont de metodele de optimizare SEO ce au legatura tocmai cu content-ul:

a. Cuvintele cheie

Cu toate ca dupa ultimii algoritmi Google, nu mai este nevoie de o densitate ridicata a cuvintelor cheie, acest lucru nu le exclude prezenta in continut. Altfel spus, un content writer priceput, desi scrie pentru public, nu inseamna ca redacteaza texte fara keywords.

Incepand de la URL (adresa site-ului / paginii), continuand apoi cu tag-urile (title, meta description si headings) si corpul textului, cuvintele cheie vor fi incluse in mod natural, fara sa exagerezi si trebuie sa aiba legatura cu nisa abordata. Insa excesul de zel poate fi catastrofal.

Pentru o indexare optima, cuvintele cheie de baza trebuie sa apara in titluri si subtitluri, apoi in primul paragraf (daca se poate, chiar in prima fraza), iar in text, o data la circa 100-150 de cuvinte. Se mai adauga ”derivatiile”, adica sinonime, pluraluri si cuvinte cheie secundare.

b. Titlurile

Cand se vorbeste despre SEO, titlul reprezinta unul dintre principalii factori de optimizare on page. Insa multi content writer-i obisnuiesc sa acorde o prea mare importanta continutului, fara sa-si dea seama ca neglijeaza titlurile, primul element care atrage sau alunga definitiv cititorii.

Un excelent punct de plecare se refera la lungimea acestora. Google afiseaza pe pagina de rezultate, maxim 70 de caractere, incluse spatiile. Nu uita sa introduci in fiecare titlu, cuvinte cheie relevante, regasite in corpul textului, dar fara sa devii ”stuffing”.

Pentru obtinerea unui titlu capabil sa ”magnetizeze” audienta, este bine sa analizezi titlurile celor mai citite postari. Vei descoperi ce efect au expresiile de genul ”Cum sa…”, ”Ghid de…”, listele numerice (”Top 10…”, ”Cele mai bune 7 metode…”) sau intrebarile provocatoare (”Tu stii de ce…?”, ”Ai probleme cu…?”, ”De ce sa…?”).

c. Subtitlurile

Imagineaza-ti cum ar fi sa citesti postari care in loc sa fie segmentate in mai multe paragrafe, delimitate de subtitluri, contin un unic bloc de text. Inca din primele clipe, renunti sa le mai parcurgi deoarece sunt greu de urmarit, oricare ar fi relevanta continutului.

Iata de ce, nici cand scrii articole, nu trebuie sa uiti sa le ”sectionezi” in mai multe paragrafe, precedate de subtitluri. Metoda are rolul sa contribuie la intreruperea fluxului de text si, totodata, la intelegerea si la organizarea randurilor parcurse.

Regula are o functie bine gandita si pentru SEO. In timpul indexarii, motoarele de cautare iau in considerare tot ce gasesc in continut, in special tag-urile H1, H2, H3, etc. (titlurile sunt evidentiate prin H1, iar subtitlurile prin H2, H3, etc.). Asa cum cuvintele cheie functioneaza pentru titluri, o vor face si pentru subtitluri (ajuta la indexare si invita publicul sa citeasca).

Printre content writer-ii profesionisti, te poti afla si tu. Urmareste-mi postarile si vei descoperi multe alte secrete despre content writing si metodele de optimizare SEO!