Link-urile fac posibila navigarea in interiorul spatiului online, facilitand accesarea continutului pornind de la o pagina web iar pe de alta parte, contribuie la imbunatatirea page rank-ului si a pozitionarii site-ului nostru in SERP.

Ce sunt link-urile?

Link-urile sunt acele conexiuni hipertextuale care permit trecerea de la o pagina web la o alta, in interiorul aceluiasi domeniu sau intre domenii diferite. Un link este usor de recunoscut, fiind exprimat printr-un text, care isi schimba culoarea daca se pune mouse-ul si care o data clickat, poarta utilizatorul spre o alta pagina web. Creat prin intermediul unei comenzi HTML, link-ul cuprinde doua elemente:

  • URL-ul, adresa paginii pe care urmeaza sa ajungem,
  • Ancora, cuvantul/cuvintele care permit vizualizarea link-ului.

Tipuri de link-uri

1. Link-uri interne: fac legatura intre paginile aceluiasi site (domeniu) si pot contribui la simplificarea navigatiei intre paginile aceluiasi site si in acelasi timp, evidentiaza continutul celor mai importante.

O subcategorie sunt Jump link-urile, care fac legatura intre elementele aceleiasi pagini, punctandu-le pe cele mai importante, fiind utile in cazul paginilor cu un continut bogat.

2. Link-uri externe: considerate principala sursa ce contribuie la cresterea page rank-ului, sunt hiperlink-uri care directioneaza internautul intre paginile unor domenii diferite.

  • Inbound link (in intrare) sau backlink -uri, recomandari pe care un site le primeste din partea altui site,
  • Outbound link (in iesire), care citeaza paginile surselor externe, sunt cele care confera credibilitate continutului aflat pe paginile site-urilor.

Google apreciaza valorea site-urilor atat in functie de calitatea link-urilor interne, cat si de cea a link-urilor externe, putandu-le penaliza sau creste page rank-ul. Fiti atenti sa nu va legati de site-uri cu un continut indoielnic sau de cele care nu prezinta relevanta pentru domeniul vostru de activitate. Este recomandabil ca din cand in cand, sa verificati corectitdinea paginilor linkate, acestea putand sa nu mai existe.

Acum ca am facut putina claritate in chestiunea privitoare la link-urile interne si externe, ma indrept spre obiectivul avut in vedere o data ce m-am hotarat sa abordez aceasta tematica: importanta link-urilor pentru indexarea favorabila a continutului unui site de catre motoarele de cautare.

Aportul link-urilor interne si externe pentru imbunatatirea continutului

1. Link-urile interne, pe langa ca isi aduc aportul la facilitarea navigarii in interiorul site-ului, reusesc ierarhizarea paginilor in functie de numarul link-urilor indreptate spre ele.

In ce priveste prezenta acestora printre metodele de optimizare a continutului, parerile specialistilor sunt impartite. Unii sustin ca prezenta lor nu are nici o relevanta in rank-area paginilor care le gazduieste.

In tabara adversa sa afla sutinatorii conform carora link-urile interne ajuta spider-ii motoarelor de cautare sa analizeze mai in profunzime argumentele dezbatute in continutul documentului respectiv. Crearea link-urilor interne faciliteaza accesul spider-ilor la structura interna a site-ului, permitandu-le listarea tuturor paginilor web in urma cautarilor organice. Totodata, efectul pozitiv se resimte prin intensificarea traficului si cresterea page rank-ului paginii respective. La polul opus, se afla situatiile in care chiar pagini importante ale site-ului, nu pot fi gasite de crawler-i, fara o link-uire interna corespunzatoare.

Concluzia personala si numai, dupa ore si ore de research online, este un mare DA link-urilor interne, tocmai pentru aportul acestora la nivelul continutului si imbunatatirea optimizarii propriului site.

2. Link-urile externe de tip backlink, sunt printre cele mai bune metode utilizate de catre motoarele de cautare pentru a determina popularitatea unei pagini sau site. Google, prin intermediul unor algoritmi complecsi ce utilizeaza diversi parametri on page si off page, resuseste sa calculeze intr-o maniera pertinenta, page rank-ul fiecarui site in parte. Link-urile externe, principalii factori off page, sunt un fel de voturi de popularitate primite din partea surselor externe.

Cand se efectueaza o cautare in browser-ul motorului de cautare, sunt afisate rezultatele considerate cele mai relevante, primele pozitionari in SERP fiind ocupate de paginile cele mai populare, cu page rank-ul cel mai ridicat.

Link-urile externe de tip outbound, facand legatura cu un alt domeniu decat cel de origine, le confera vizitatorilor un plus de siguranta prin referintele oferite. Cititorii sunt tentati sa-si indrepte atentia spre un continut a carui relevanta este certificata de trimiterile facute spre surse cu autoritate in domeniul in care activam si noi. Pana si oamenii de stiinta isi construiesc realizarile pe cercetarile antenatilor lor (bibliografii), din care se inspira intr-un mod creativ si acest lucru nu reduce din valoarea lucrarilor carora le da nastere.

Asadar includerea link-urilor externe outbound, spre site-uri cu notorietate in mediul online, confera credibilitate continutului, incurajand cititorii sa se intoarca, pe motiv ca vor gasi mereu informatii verificabile in multiple surse.

Multi autori si webmasteri, privesc cu reticenta utilizarea link-urilor externe, considerand ca influenteaza in mod negativ pozitionarea site-urilor, declasandu-le pe cele cu un page rank ridicat in cazul in care se leaga de site-uri mai prost ”vazute” de motoarele de cautare. Patrunzand si mai in profunzime logica unora extrem de ”precauti”, vizitatorii ar putea migra spre site-rile ale caror link-uri sunt ancorate in continutul propriului site.

Contrar multiplelor pareri care nu le recomanda, pe motiv ca ar afecta page rank-ul, link-urile externe sunt elemente importante pe care motoarele de cautare le iau in considerare in indexarea corespunzatoare a site-urilor. Legaturile create in mod inteligent spre site-urile care au un cuvant de spus in domeniul in care sunt recunoscute drept o autoritate si care ofera informatii de valoare cu privire la tema abordata, vor spori credibilitatea si popularitatea propriului site.