Optimizarea pentru motoarele de cautare este o tehnica indispensabila pentru pozitionarea favorabila in SERP a fiecarei pagini web. Concentrarea asupra tehnicilor de optimizare on page si punerea lor in aplicare contribuie la garantarea unei pozitii optime in pagina de rezultate Google.

Metodele de optimizare SEO, in mod normal, pot fi impartite in tehnici de optimizare on page si in tehnici de optimizare off page. In acest articol ma voi ocupa strict de prima categorie. In cele ce urmeaza voi incerca sa lamuresc ce este de facut la nivel de continut, astfel incat Google sa ne poata ”vizualiza” undeva printre primele locuri, in urma cautarilor navigatorilor din universul virtual.

Ce se intelege prin optimizarea on page?

Prin optimizarea on page a unui site web sau a unei pagini web se intelege ansamblul de metode adoptate cu intentia de a influenta structura si continutul unui site, astfel incat acesta sa fie cat mai bine indexat de catre motoarele de cautare. Este fundamental ca in proiectarea si constructia fiecarei pagini web sa tineti cont si sa utilizati toate elementele necesare pentru a putea evalua relevanta unui site in urma cautarilor organice.

Urmarindu-mi recomandarile in ce priveste activitatea de optimizare on page, veti reusi, fara indoiala, sa imbunatatiti vizibilitatea proiectelor voastre online. Fie ca este vorba despre o singura pagina sau despre intregul site sau blog, acestea vor ocupa locuri ”castigatoare” in SERP iar traficul web catre site va creste in mod vizibil.

Metode de optimizare on page

Tag Title este cel mai puternic factor de optimizare on page. Tag-ul ”title” este cartea de vizita a fiecarei pagini web, primul lucru pe care utilizatorii il vad atunci cand cautand in browser, li se infatiseaza primele pozitii ale paginii de rezultate. Din acest motiv, textul trebuie ales cu maxima atentie, tinand cont de urmatoarele elemente:

  • Trebuie sa cuprindeti textul intr-o fraza de maxim 10 cuvinte sau 65 de caractere, inclusiv spatiile, evitandu-se astfel afisarile trunchiate;
  • Fraza trebuie s-o concepeti in asa fel, incat utilizatorii sa inteleaga despre ce este vorba in continutul fiecarei pagini web;
  • Este necesar sa includeti, de preferinta la inceput, unul dintre cuvintele cheie pentru care optimizati pagina respectiva, fara insa sa exagerati in utilizarea cuvintelor cheie;
  • Incercati sa atrageti atentia cititorilor folosind cuvinte placute si atragatoare;
  • Utilizati majuscule pentru substantivele sau pentru cuvintele pe care doriti sa le subliniati.

Meta Description, o alta metoda de optimizare on page, este un fel de fereastra catre continutul paginii pe care intentionati sa o optimizati. In ”conceperea” meta tag-ului ”description”, trebuie de asemeni sa tineti cont de cateva trucuri, astfel incat sa treziti interesul cititorilor, provocandu-i sa dea click pe pagina in discutie:

  • Mai intai de toate, tot pentru a evita sectionarea textului, trebuie sa va incadrati in limita de 156 de caractere, incluse spatiile;
  • Scrieti atata cat este necesar pentru a descrie pe scurt pagina web;
  • Si aici este valabila regula cuvintelor cheie pentru care urmeaza sa optimizati pagina respectiva;
  • Folositi-va de abilitatile de copywriter-i, astfe incat sa surprindeti cititorii, indemnandu-i indirect sa-si doreasca sa exploreze ce se afla dincolo de meta tag-ul description.

H1 (Heading 1) este elementul de optimizare on page care acompaniaza cititorii catre titlul paginii sau catre titlul articolelor de pe pagina web. De calitatea acestuia depinde alegerea cititorilor de a continua sa lectureze continutul paginii sau al articolului, ori de a parasi plictisiti locatia virtuala. Secretul unui titlu eficient nu doar pentru crowler-ii motoarelor de cautare, dar si pentru cititori, presupune:

  • sintetizarea continutului intr-o succesiune de cuvinte cu inteles si atragatoare;
  • includerea cuvantului cheie, daca se poate in partea de inceput a titlului;
  • includerea unei promisiuni ce urmeaza sa fie regasite si in continutul textului succesiv;
  • utilizarea unui singur tag H1 pentru continutul unei pagini;
  • utilizarea unui tag H1 unic pentru fiecare dintre paginile website-ului, evitandu-se repetarea acestuia si pe alte pagini.

H2 (Heading 2), alaturi de H1, ajuta cititorii sa gaseasca ”portitele” de intrare catre textul pe care urmeaza sa-l parcurga. Cu toate ca tag-ul H2 nu are aceeasi relevanta ca si tag-ul H1 in ce priveste optimizarea on page, poate contribui la imbunatatirea page rank-ului si a pozitionarii in SERP. Ideale pentru textele lungi, tag-urile H2, si adeseori si H3, se utilizeaza pentru marcarea paragrafelor, avand rolul de organizare a continutului existent pe pagini. Spre deosebire de H1, tag-urile H2 se pot regasi de mai multe de-a lungul textului, fara sa existe necesitatea cuprinderii cuvintelor cheie.

Nu exista o regula universala pentru realizarea si obtinerea unei pagini perfect optimizate. Pentru a va apropia insa cat mai mult de atingerea acestui obiectiv, trebuie sa puneti in practica o serie de metode, printre care si cele de optimizare on page, prezentate anterior.