Prin metode de optimizare SEO (optimizarea motoarelor de cautare), desi suna pleonastic, se intelege ansamblul metodelor prin care website-urile devin vizibile pentru motoarele de cautare (Google, Yahoo, Bing, etc.).

Orice afacere online, pentru a prospera, trebuie implicit, sa atraga cat mai multi vizitatori iar acest lucru nu este posibil daca website-ul este invizibil motoarelor de cautare si totodata, potentialilor clienti. Metodele de optimizare SEO usureaza gasirea site-ului vostru pe de o parte de catre spider-ii motoarelor de cautare iar pe de alta, de catre publicul tinta caruia va adresati.

Pentru optimizarea eficienta a site-urilor, nu exista o metoda miraculoasa anume, care sa genereze trafic prin atragerea vizitarilor repetate de catre publicul target-at. Exista in schimb, un ansamblu de metode prin care optimizarea SEO a site-urilor, va aduce beneficii afacerii voastre din mediul online.

1. Crearea unui continut de calitate

Concluzia la care am ajuns si eu, intr-adevar, porneste de la continutul care este crema paginilor unui site, ceea ce atrage efectiv cititorii. O metoda de optimizare SEO eficienta incepe prin a adauga consistenta unui text lipsit de substanta ori de a umple paginile site-urilor cu un continut unic, de calitate (SEO content), ce va ajuta la vizibilitatea acestora de catre motoarele de cautare.

2. Identificarea si introducerea cuvintelor cheie

Optimizarea SEO nu se poate face fara prezenta cuvintelor cheie relevante pentru motoarele de cautare. Cuvintele cheie sunt cuvinte sau expresii ce se afla in topul motoarelor de cautare, fiind de fapt ceea ce are o incidenta majora asupra cititorilor. Totodata trebuie sa se tina cont si de densitatea acestora, undeva in jurul valorii de 2-4 %, dar despre cuvintele cheie si densitate, voi vorbi intr-o postare viitoare.

3. Titlu unic pentru fiecare pagina

Titlul este de fapt cartea de vizita ce indeamna potentialii clienti sa actioneze, o prezentare succinta a continutului pe care urmeaza sa-l prezentati. Includerea cuvantului cheie in titlu, poate amplifica impactul asupra cititorilor, fiind o tehnica de optimizare SEO ce ajuta la cresterea page rank-ului site-urilor.

4. Utilizarea tag-ului meta descriere

In campaniile de optimizare SEO, multe companii sau afaceri online, neglijeaza unele aspecte. Utilizarea tag-ului meta description (meta descriere) este importanta in lista rezultatelor din motoarele de cautare, fiind de fapt un rezumat al paginii web, cuprinsa in 156 de caractere (vizibile in paginile de rezultate). Includerea cuvintelor cheie este un avantaj pentru generarea de trafic. Cititorii sunt incurajati sa dea click pe link-ul ce prezinta o meta descrierea relevanta, conform cautarilor lor.

5. Constructia link-urilor de calitate

Pe langa distribuirea link-urilor in directoarele de articole (o metoda mai putin naturala), o tehnica adecvata pentru optimizarea SEO, este fie introducerea de link-uri interne intre paginile aceluiasi site, fie introducerea de link-uri externe catre site-urile cu autoritate ce activeaza pe acelasi domeniu cu voi. Intr-o postare ulterioara, voi reveni cu detalii despre importanta constructiei backlink-urilor inteligente, componenta a tehnicilor de optimizare SEO.

6. Lansarea comunicatelor de presa si advertorialelor

Comunicatele de presa si advertorialele sunt de fapt metode de optimizare SEO prin care puteti incuraja clientii-cititori sa fie direct interesati de un produs sau serviciu pe care intentionati sa-l promovati. Acestea sunt de pus in practica atat pentru crearea de backlink-uri, cat si pentru intensificarea traficului catre site-urile proprii. Introducerea de hiperlink-uri va directiona cititorii catre site-ul pe care doriti sa-l promovati.

7. Introducerea de informatii relevante

Conform acestei practici de optimizare SEO, cititorii sunt in cautarea informatiilor utile, in masura sa ofere raspunsuri intrebarilor pe care si le pun, conform asteptarilor pe care le au. Motoarele de cautare analizeaza continutul prin intermediul spider-ilor, care ulterior, il distribuie cititorilor, in ordinea relevantei si consistentei informatiilor examinate.

8. Scrie pentru cititori

Pe langa faptul ca in alcatuirea continutului trebuie sa te identifici cu publicul tinta si cu nevoile acestuia, invata sa scrii pe limba cititorilor. Este adevarat ca un continut consistent iti ofera posibilitatea unui page rank mai mare, fiind totodata unul dintre pasii de urmat pentru o optimizare SEO reusita, insa nici Google, nici Yahoo nu-ti vor citi articolele. Prin urmare, tot cititorii sunt cei care vor spori popularitatea site-ului tau, fiind determinati ca in urma cautarilor organice, prin prisma continutului oferit, sa-ti cumpere produsele sau serviciile.

9. Crearea unei harti a site-ului

In tehnicile de optimizare SEO, motoarele de cautare au rolul de a indexa nu doar website-urile, ci si paginile interne ale acestora. Paginile web insa, nu pot fi gasite cu usurinta de catre spider-ii motoarelor de cautare, fara o ierarhizare prin intermediul hartilor, a link-urilor acestora din interiorul site-ului. Pe de alta parte, crearea sitemap-urilor va facilita accesul cititorilor catre postarile si paginile website-urilor pe care navigheaza.

10. Interactiunea cu cititorii

O metoda de optimizare SEO ce va atrage atentia motoarelor de cautare, este de a da posibilitatea cititorilor sa interactioneze cu voi. Ii puteti atrage in discutii, comentarii, pe forum-uri, blog-uri, referitoare la articolele sau produsele pe care le oferiti spre lecturare, respectiv vanzare. Aceasta practica pentru optimizarea SEO a site-urilor voastre este o trambulina pentru incurajarea publicului sa acceseze in mod continuu link-ul site-ului, sa actioneze pentru cumpararea produselor, sa interactioneze cu voi sau cu ceilalti navigatori.

Ansamblul metodelor de optimizare SEO a continutului (am nominat doar o parte), trebuie puse in practica rand pe rand, in combinatie cu alte tehnici stimulative similare si tinand cont de continua evolutie a domeniului SEO.