Optimizarea imaginilor, una dintre metodele de optimizare on page, se afla la loc de cinste pe lista tehnicilor care intregesc o campanie de optimizare pentru motoarele de cautare. Despre optimizarea on page am vorbit deja intr-o postare anterioara si prin urmare, pe parcursul acestui articol ma voi ocupa despre optimizarea imaginilor.

Optimizarea imaginilor, un factor important in optimizarea on page

Majoritatea paginilor web contin imagini si poate fi vorba despre fotografii, desene, ilustratii sau icoane. Optimizarea imaginilor este printre cele mai simple metode de optimizare a continutului si folosindu-va de cateva trucuri si recomandari, imaginile va pot ajuta la cresterea page rank-ului si la atragerea unor vizitatori in plus.

Insa nici Google, nici alte motoare de cautare nu reusesc sa citeasca fotografiile sau imaginile ce ”ratacesc” printre paginile site-urilor, acestea putand fi interpretate doar ca numar de pixeli si nimic mai mult. Pentru ca motoarele de cautare sa reuseasca sa le identifice, sa le evalueze si sa le indexeze in mod corect, inainte de a fi postate in mediul online, fiecare imagine trebuie optimizata.

Daca despre optimizarea on page se poate spune cu certitudine ca este pilonul de baza in strategia de optimizare SEO, optimizarea imaginilor este la randul ei un liant de baza al pilonului principal. In prezent, motoarele de cautare sunt tot mai inteligente, cu algoritmi pentru stabilirea page rank-ului tot mai performanti. Pentru ocuparea unei pozitii de top in SERP, website-ul pe care-l gestionati are nevoie de mult mai mult decat de un continut-rege, care pana la urma se dovedeste a avea multi succesori la tron.

Scopul nostru este ca intregul site sa dea bine atat in ochii utilizatorilor, cat si in cei ai motoarelor de cautare. Prin urmare, trebuie sa ne canalizam energiile inspre optimizarea on page si in particular, catre optimizarea imaginilor, o componenta cu impact vizual la propriu, pentru fiecare pagina web.

Adeseori auzim sintagma potrivit careia o imagine grozava sau o fotografie inspirata fac mai mult decat o mie de cuvinte. Nimic mai adevarat, avand in vedere ca o imagine aleasa cu grija, printr-o unica privire, poate sa transmita un mesaj important, in timp ce o imagine nelalocul ei poate la fel de bine sa distruga.

In concluzie, optimizarea imaginilor are un rol important in:

  • cresterea page rank-ului;
  • imbunatatirea pozitionarii in SERP, in urma cautarilor organice;
  • intensificarea traficului pe site, atragand utilizatorii interesati.

Principalele tehnici pentru optimizarea imaginilor

1. Selectati calitatea imaginilor

Pentru a nu da gres cu optimizarea imaginilor, mai intai de toate, alegeti calitatea acestora, tinand cont de parametri precum rezolutia si contrastul, fundamentale pentru a atrage atentia utilizatorilor curiosi.

2. Alegeti formatul corect

Este bine sa va amintiti ca formatul corect pentru salvarea imaginilor este JPEG sau ”.jpg”, desigur daca este posibil, acesta fiind si cel mai raspandit. Pentru logo-uri sau desene grafice, formatul ”.png” este cel mai popular, in timp ce pentru imaginile mai putin pretentioase, cu mai putine culori, se foloseste de regula formatul ”.gif”.

3. Limitati numarul si ”greutatea” imaginilor

Greutate imaginilor se regaseste in marimea acestora si impreuna cu numarul fotografiilor, ilustratelor, desenelor existente pe o pagina, poate ingreuna incarcarea paginii respective. Unul dintre factorii de page ranking este viteza de incarcare a imaginilor, astfel ca o viteza de incarcare ce depaseste 2-3 secunde, nu va face decat sa alunge vizitatorii site-ului, spre site-urile concurentei.

4. Redenumiti fisierele in care salvati fotografiile

Daca de exemplu, descarcati o fotografie facuta cu propriul aparat de fotografiat, denumirea va curpinde o insiruire de cifre si litere, urmate de extensia ”.jpg”. Incarcarea acesteia pe o pagina web ii va comunica foarte putine date motoarelor de cautare, tocmai din cauza denumirii irelevante pe care o are.

Pentru ca optimizarea imaginilor sa fie eficienta, precum si pentru impactul asupra utilizatorilor, fiecare fisier in care salvati o fotografie sau imagine trebuie redenumit cu un nume ”rasunator”. Din punctul de vedere al motoarelor de cautare, aceasta metoda este de folos datorita faptului ca va da posibilitatea sa includeti in denumirea fisierului, cuvantul cheie pentru care este optimizata pagina respectiva.

5. Atributul Alt Text (Alt Tag)

Atributul Alt, abreviat de la ”alternativ”, poate cel mai important factor de optimizare a imaginilor, este un alt fel de text prin care le spuneti motoarelor de cautare despre ce este vorba in imagine. Textul completat in campul Alt Tag este cel care inlocuieste o imagine ori de cate ori aceasta nu poate fi vizualizata, din cauza unor erori sau pentru ca se incarca greu.

Rolul textului Alt Tag, pe de o parte, este de a le spune motoarelor de cautare ca in acel loc se afla o imagine, iar pe de alta, de a le oferi motoarelor dar si utilizatorilor, informatii despre subiectul si tematica imaginii. In concluzie, pentru a se reusi optimizarea imaginilor, atributul Alt Text trebuie sa fie scurt si la obiect, fara sa se exagereze cu prea multe cuvinte si pe cat posibil sa contina cuvantul cheie pentru care este optimizata pagina.

6. Title Tag

Title Tag este un alt atribut de care va puteti folosi pentru a furniza informatii suplimentare despre imaginea respectiva. Title este de fapt denumirea acordata fotografiei, pe care majoritatea browser-elor o infatiseaza utilizatorilor de fiecare data cand acestia pun cursorul pe ea.

Textul completat in campul Title, de regula, trebuie sa fie alcatuit doar din cateva cuvinte si daca se poate, sa includa si cuvinte cheie reprezentative pentru pagina respectiva. Desi Title Tag nu are acelasi impact in optimizarea SEO ca si atributul Alt, este preferabil ca ambele sa se regaseasca printre metodele de optimizare a imaginilor.

7. Descrierea imaginii (Long Description)

Similar atributului Alt Tag, Tag-ul Description ofera o descriere mai pe larg si mai amanuntita a imaginilor prezentate. Este utilizat indeosebi in cazul imaginilor mai complexe, care au nevoie de descrieri mai detaliate, pentru care textul descriptiv continut de Alt Tag nu este suficient.

Tag-ul Description nu este neaparat necesar, optimizarea imaginilor putandu-se realiza si fara completarea acestui camp. In alternativa, pentru explicarea si descrierea mai amanuntita, se poate introduce link spre o pagina de pe site care descrie imaginea suficient de cuprinzator pentru a fi inteleasa.

Optimizarea imaginilor este o modalitate importanta prin care veti reusi sa atrageti mai mult trafic pe site-urile proprii. Fiecare factor de optimizare este important in felul sau, insa nu uitati ca pentru ca rezultatele sa fie vizibile, trebuie sa actionati imediat sau sa apelati la persoanele experte in tehnicile SEO.