Cine lucreaza ca si content writer, este cum s-ar aventura in largul unui ocean. Pentru ca nu poate face fata provocarilor fara sa dea dovada de perseverenta, de curaj, dar si de capacitatea de a se orienta printre atatea idei, astfel incat sa scrie un continut de calitate.

Asemeni unui marinar purtat de valurile involburate, nici content writer-ul nu dispune de vreun far dupa care sa se ghideze si nici de vreun port care sa-i dea siguranta. Singura stea polara in masura sa-l calauzeasca ar putea fi privita sub forma recomandarilor si previziunilor expertilor in materie de SEO.

Dar universul online se afla intr-o continua transformare si evolutie. Iar un specialist ocupat cu editarea continutului are nevoie sa se actualizeze in permanenta in legatura cu noile tehnici si reguli de scriere ce-i vor permite sa-si clasifice textele ca fiind de calitate.

Altfel spus, fiecare articol si text trebuie sa prezinte interes pentru cititorii umani, mereu in cautare de noutati interesante si de informatii in masura sa le capteze atentia. Pe de alta parte, este necesar ca si spider-ii motoarelor de cautare sa identifice continutul scris de content writer-i drept unul interesant, de valoare, ”cu greutate” in calcularea page rank-ului.

Unica modalitate ce-i va deschide calea catre reusite, permitandu-i sa inainteze fara sa naufragieze este sa descopere care sunt ultimele tendinte, iar mai apoi sa invete cum sa le aplice. Daca un content writer reuseste sa urmareasca prognozele profesionistilor ce misuna prin spatiul web dictand trend-urile content writing-ului, este cum ar mentine o ruta predefinita.

La ce trebuie sa fie atent un content writer in 2014?

Unele aspecte raman neschimbate, ca de exemplu unicitatea continutului. In caz contrar, algoritmii motoarelor de cautare nu se vor sfii sa penalizeze orice tentativa de copiere a textelor deja indexate. Si odata cu depunctarea continutului ce oglindeste in primul rand priceperea autorului, va ajunge sa aiba de suferit imaginea content writer-ului si totodata autoritatea website-ului ”gazda”.

Atata timp cat unele reguli si metode isi pastreaza forma, altele se modifica in functie de estimarile prognozate. Insa doar cine-si petrece timpul ”rascolind” prin mediul web va reusi sa inteleaga rostul propunerilor ideate de specialistii SEO si va invata cum sa le aplice.

Este adevarat ca previziunile nu sunt in totalitate sigure, insa pot fi verificate, utilizandu-le fara exces de zel. Si pentru ca ”The content is still the king”, iata cateva secrete SEO de continut, care nu mai sunt de fapt chiar secrete:

1. Calitatea primeaza de fiecare data

Mai intai de toate, un content writer trebuie sa stie ca pentru a scrie articole bune, si de ce nu geniale, are nevoie de putina inspiratie, ce-i va permite sa acceseze doar sursele relevante post-ului sau. Astfel, continutul conceput le va furniza cititorilor informatii corecte si utile.

Adevarul este ca internautii nu au nici macar o clipa de pierdut. Daca in cateva secunde de lectura nu intalnesc ceva care sa le mentina viu interesul, trec mai departe, continuandu-si cautarile. In acest mod, website-ul va pierde nu doar un cititor, ci si un potential client.

Privita din alt unghi, poate din cel al lecturantilor exigenti, calitatea inseamna si corectitudine din punct de vedere gramatical. Un text impecabil reprezinta mai mult decat un content unic 100 %. Fara cusur trebuie sa fie si ortografia, semantica, precum si capacitatile lingvistice ale autorului autodeclarat content writer.

Sau cum s-ar putea numi continut de calitate un text cu evidente carente gramaticale? Un site ”impanzit” de paragrafe agramate, oricat ar fi de ”fierbinti” argumentele tratate, ii va lasa publicului un gust amar si o impresie mai putin favorabila.

2. Accentul pe noutati si originalitate

Abilitatea scriitorului de continut de a pune cap la cap fiecare idee conceputa de propria-i gandire creativa, este considerata o adevarata arta. Tot la fel este vazuta si organizarea informatiilor astfel incat sa acapareze cititorii. Pentru ca doar un content writer priceput va sti ce sa aleaga, cum sa elaboreze si sa sintetizeze informatiile pe care le are la dispozitie.

Dar aparte sursele de inspiratie, rezultatul final are nevoie si de un sambure de originalitate. Este detaliul personal ce-si va pune amprenta pe fiecare paragraf ”modelat” dupa chipul si asemanarea autorului.

Mai exact, originalitatea este elementul ce reflecta nu numai imaginea si personalitatea content writer-ului. Este componenta in masura sa oglindeasca indemanarea de a edita un text in care propriile pareri si observatii se intrepatrund in mod armonios cu notiunile ”zamislite” de alti scriitori inaintea sa.

Utilizatorii ce navigheaza in mediul online, insetati de noutati, sunt dornici sa afle lucruri noi. Optiunile lor preferentiale inclina in favoarea paginilor web capabile sa le intarate atentia si, eventual, nisate pe anumite domenii de interes. Prin urmare, cu cat tendinta spre originalitate este mai accentuata, cu atat navigatorii mediului online vor fi tentati sa renunte treptat la parcurgerea site-urilor ce nu vin cu noutati.

3. Si dimensiunile conteaza…

Adeseori, un content writer aflat in pragul creatiei, isi va pune intrebari de genul: ”Cate cuvinte voi scrie?”. Oricat ar fi de bine antrenat, ii este aproape imposibil sa stie dinainte care texte vor da mai bine in ochii publicului. Cele mai lungi, detaliate si cuprinzatoare, ce nu lasa loc de completari suplimentare? Sau cele mai scurte, dar la subiect, capabile sa sintetizeze informatia atat cat este necesar sa incite curiozitatea cititorului?

Tendinta continutului este sa ramana intotdeauna rege. Vremurile in care aveau castig de cauza postarile saptamanale nu mai lungi de 500 de cuvinte, in speranta castigarii unei pozitii in SERP, dau semne de fragilitate. Aviz amatorilor de texte scurte, dar concise: inca au valoare. Conditia este sa fie si de calitate, adica sa fie scrise cu talent.

Realitatea este ca se poate remarca preferinta content writer-ilor de a scrie articole complexe, cat mai complete si convingatoare. Trend-urile se indreapta spre elaborarea unor texte capabile sa atraga si sa mentina cititorul pe site, motivandu-l sa-si doreasca sa revina frecvent si chiar sa devina un client fidel.

In consecinta, postarile de 1.000 de cuvinte si chiar cele de 2.000 au ocazia sa ajunga mai cautate de webmaster-i, dar si de public. Valoarea le este sporita si de sansa pe care le-o ofera website-urilor gazda sa devina tot mai competitive intr-un mediu in care rezultatele din SERP numara adeseori chiar si sute de mii sau milioane de pozitii.

Si totusi, numarul total de cuvinte depinde atat de argumentele tratate, cat si de tipul articolului (advertorial, comunicat de presa, articol informational, etc.). O postare localizata pe un site informational, pentru a fi cat mai cuprinzatoare, are nevoie de un numar major de cuvinte. In schimb un continut orientat spre marketing (marketing content), daca este prea lung, va risca sa oboseasca publicul, determinandu-l sa paraseasca site-ul in cauza.

4. Diversificarea continutului, un atu in plus

Posibilitatile pe care le are un content writer sa abordeze o provocare de genul, sunt numeroase. Mai exact este vorba despre ceea ce vrea sa fie ”epic content” sau un continut de proportii grandioase.

Spre exemplificare, un scriitor experimentat si talentat ii va oferi publicului cel mai bun articol pe nisa respectiva, iar acesta ar putea contine 20 de idei. Un excelent content writer, pentru a bate concurenta si a se afirma prin calitatea textelor concepute, va trebui sa gaseasca inca 40 de idei diferite.

Alternativele tin de imaginatia autorului si de inspiratia avuta in momentul potrivit. De exemplu, acesta poate simula interviuri sau poate crea tutoriale detaliate despre un topic aflat in topul preferintelor user-ilor.

Nu in ultimul rand, cheia succesului este data de indemanare pe care o are content writer-ul de a construi si elabora texte, astfel incat sa se diferentieze de concurenta. Cine se ocupa de scrierea articolelor este indicat sa tina cont de interesele particulare ale publicului nisat. Iar pe termen lung, trebuie sa se preocupe de fidelizarea cititorilor atrasi deja pe blog-ul sau pe site-ul de prezentare.

Rezumand, pentru content writer-ii prezentului si ai viitorului, se pare ca punctul de interes se centreaza tocmai pe calitatea, valoarea si profunzimea textelor, asa cum sunt ele interpretate de cititori. Dar cum nimic nu este sigur cand se pune problema lungimii, recomandarea este testarea si analizarea continua a textelor, identificandu-le pe cele preferate de propriul public target-at.