In prima parte a articolului ”Un cont pe Twitter? Ce este Twitter si cum functioneaza?”, am incercat sa va initiez intr-o lume complet noua. Twitter Romania ar putea deveni o noua ”piata de desfacere” pentru un social network care, la originile-i nu prea indepartate, prin 2006, parea sa fie destinat transmiterii mesajelor online.

In perioada imediat urmatoare, serviciul bazat pe actualizarea statusurilor pe care user-ii le transmiteau online ca pe un fel de sms, cu toate ca initial nu parea sa fie sustinut cu adevarat, a devenit un fenomen, insumand in prezent o jumatate de miliard de ”adepti”. Dezvoltandu-se mai intai pe ”noul continent”, a invadat mai apoi si continentul european, asemeni unei molime, urmand sa contagieze rand pe rand internautii in cautarea unor canale de comunicare tot mai accesibile si tot mai rapide, prin intermediul carora sa fie la curent cu ultimele noutati.

Daca m-am hotarat sa o apuc in aceasta directie, sa continuam pe aceeasi tema: ce este Twitter si cum functioneaza. Punandu-mi la incercare toate abilitatile mele de content writer, am adunat pentru voi, asa cum am facut-o si in interesul subsemnatei, toate informatiile necesare. Pentru ca o data ce va faceti un cont pe Twitter, trebuie sa fiti complet familiarizati cu fiecare “coltisor” al acestei retele de socializare, pe care nu degeaba, in postarea mea anterioara, am numit-o stilizata.

Am vazut asadar ce este Twitter, apoi cum sa va faceti un cont pe Twitter, iar spre sfarsitul postarii precedente, am descoperit impreuna cate ceva despre Follower si Following. Era doar ”aperitivul”… de-acum vom trece la lucruri serioase…

Ce sunt Tweet-urile?

Trecand de la Timeline mai departe, urmarind interfata retelei de socializare, sa ne oprim asupra postarilor sau a Tweet-urilor ce trebuie sa fie cuprinse in campul ”Compose new Tweet”, din stanga sus a ecranului. Complet diferite de actualizarile de stare ale retelei lui Zuckerberg, Tweet-urile sunt mesaje limitate ca lungime la maxim 140 de caractere.

Tweet-urile sunt esenta acestui social network, fara de care nu veti putea sa le trimiteti urmaritorilor vostri texte, mesaje, link-uri, informatii, noutati sau imagini. Provocarea consta tomai in faptul ca in putine cuvinte, trebuie sa spuneti totul, intr-o maniera cat mai atractiva, insa fara sa neglijati regulile gramaticale de scriere. Acestea, impreuna cu un stil de exprimare cat mai original nu vor face decat sa adune aprecierile publicului potential si prin urmare si prezenta lor in lista voastra de Followers.

Ciudatenia Hashtag-urilor

Vorbeam despre Tweet-uri… insa daca vreti ca mesajele voastre sa ajunga si la urechile utilizatorilor din afara listei voastre de urmaritori, trebuie sa apelati la niste simboluri ciudate, numite Hashtag-uri si marcate cu ”#”. Pentru ca acesta si este farmecul acestui canal de comunicare. Nu v-ar ajuta mai la nimic sa aveti un cont pe Twitter dar sa nu stiti sa-l folositi. Si cine are urechi de auzit sa auda…

Hashtag-urile puteti sa le identificati cu o serie de cuvinte cheie, expresii, etichete, categorii, etc., precedate de simbolul ”#” si care intr-un mod sau altul va catalogheaza Tweet-urile. Spre exemplu, daca postati mesajul ”#content writer”, acesta devenind un link click-abil, toti utilizatorii care efectueaza cautari pe aceeasi tema, vor putea fi la curent cu postarile voastre, chiar daca nu se afla in lista voastra de Followers.

De asemeni, cititorii interesati vor putea scrie pe acelasi argument, etichetandu-si Tweet-urile cu acelasi Hashtag. O data ce mai multi user-i vor utiliza Hashtag-ul respectiv pentru mai mult de un Tweet, acesta va reusi sa urce in topul celor mai in tendinte topicuri, devenind el insusi un trend.

Topicurile in tendinte

Poate ca deja stiti ce este Twitter, insa nu stiti cum sa va cautati subiectele de interes, asa ca aveti nevoie sa va fac introducerea unei notiuni care are legatura cu cea precedenta. Trend-urile sau topicurile in tendinte sunt tot niste Hashtag-uri, adica argumente care la un moment dat se bucura de cea mai mare popularitate.

Lista Trend-urilor o puteti indentifica pe coloana din stanga a Home Page-ului acestei retele de socializare si fiind dotata cu un ”filtru personal”, o puteti modifica in functie de regiune, apasand pe butonul ”Change”.

Cum sa raspundeti mai departe?

Imediat ce v-ati ”pricopsit” cu un cont pe Twitter, va veti intreba poate, cum sa le raspundeti celorlalti sau cum sa postati un comentariu la mesajele user-ilor prezenti.

Pentru comentarea unui Tweet sau a unei fotografii postate in fluxul de stiri de pe coloana din stanga a Home Page-ului, va puteti folosi de aplicatia Replay, vizbila de fiecare data cand puneti cursorul peste postare sau imagine. O data ce ati dat click pe Replay, sub mesaj se va deschide o fereastra cu un camp pentru text, in care se afla deja simbolul ”@”, urmat de numele utilizatorului caruia doriti sa va adresati, asa cum se poate sesiza in exemplul @angi soran.

Intentia de comunicare

Precedentul simbol, ”@”, este utilizat pe Twitter cu scopul de a specifica persoana cu care intentionati sa comunicati. Persoana in cauza, chiar daca nu se afla in lista voastra de ”admiratori”, va fi instiintata prin intermediul unei notificari.

Cum sa conversati?

In cazul conversatiilor insa, numele user-ilor cu care doriti sa discutati va fi mentionat inca de la inceputul Tweet-ului, imediat dupa semnul ”@” si inainte de textul mesajului: @angi soran metode de optimizare SEO. Rolul acestei aplicatii este ca mesajele pot fi vazute doar de utilizatorii carora doriti sa va adresati sau / si de catre urmaritorii prezenti in lista de Followers a voastra si a destinatarilor.

Cum sa transmiteti mai departe un Tweet?

Pornind de la etimologia cuvantului si adaugand notiunea despre ce este Twitter si cum functioneaza, veti intelege ca Retweet-ul este un mod de a transmite mai departe un mesaj si orice postare din cronologia fluxului de Tweet-uri.

Pentru asta, trebuie sa puneti cursorul peste textul pe care aveti de gand sa-l ”transportati” pe pagina profilului vostru si sa dati click pe butonul Retweet. Autorul ce a dat nastere mesajului reportat, la fel ca in cazul conversatiilor, va fi instiintat cu o notificare.

Mesajele directe

Cum aceasta retea nu este cu nimic mai prejos decat asa-zisa ei concurenta, este posibil sa comunicati direct, prin mesaje private, cu alti user-i, fara ca postarile sa apara in cronologie. Aceasta optiune insa, este conditionata de faptul ca intre voi si ceilalti trebuie sa existe un raport reciproc de Follower-Following.

Dupa cum ati putut intelege deja, doar cu un cont pe Twitter, nu va veti lumina orizonturile, nici nu veti reusi sa va faceti cunoscuta prezenta, opiniile sau chiar afacerile pe care le desfasurati. Pentru asta aveti nevoie de cateva cunostinte in plus, de genul celor pe care am incercat sa vi le clarific (ce este Twitter si cum functioneaza).

Acestea fiind spuse, acum ca ”aveti la degetul mic” toate informatiile necesare, nu va ramane decat sa va avantati intr-o noua aventura ”internetiana”.